| |
Q10 combo reduces cancer relapse
Breast cancer patients who take coenzyme Q10, riboflavin (vitamin B2) and niacin (vitamin B3) supplements... Read More |
|
 |
Strict diet helps arthritis patients
A gluten-free vegan diet may improve the health of patients with rheumatoid arthritis, according to new research...
Read More |
|
 |
Sea Buckthorn aids liver
The berries of Sea Buckthorn (Hippophae rhamnoides) are well-known for their cholesterol-busting properties...
Read More |
|
|
|
|
 |
ALA may inhibit heart disease
A new animal study has discovered that supplements of lipoic acid can inhibit formation of arterial lesions, lower...
Read More |
|
 |
Stopping HRT reduces breast cancer
New U.S. government numbers provide the strongest evidence yet that synthetic menopause hormone... Read More |
|
 |
Resveratrol promotes longevity
Huge amounts of a red wine extract, Resveratrol, seemed to help obese mice eat a high-fat diet and still live a long... Read More |
|
|
|
|
| |
B vitamins key for elderly
Two recent studies underscore the importance of adequate B vitamin levels for aging people, both
for brain and...
Read More |
|
 |
Resveratrol combats Alzheimer's
According to two separate recently-published studies, Resveratrol may help prevent the plaque build-up linked... Read More |
|
 |
Artichoke for cholesterol
Researchers at the University of Reading have found that artichoke leaf extract can help lower cholesterol in... Read More |
|
|
|